Co to jest Meta Description? Dlaczego ma znaczenie dla SEO!

W wyszukiwarkach znaczniki meta to ukryte, uporządkowane fragmenty informacji zawarte na stronach internetowych. Znaczniki te pomagają wyszukiwarkom zrozumieć zawartość witryny i dostarczyć użytkownikom odpowiednie wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarki nie widzą elementów graficznych witryny; znają tylko słowa, które im przekazujesz. Aby zrozumieć, o czym jest witryna, opierają się na meta znacznikach, dzięki którym mogą uzyskać odpowiednie wyniki wyszukiwania.

Meta Description tag a pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Znacznik meta description pozwala na stworzenie krótkiego opisu Twojej strony internetowej lub bloga, który jest w 100% widoczny w wynikach wyszukiwania. Jest to potężne narzędzie, ponieważ daje Ci szansę zrobienia pierwszego wrażenia na potencjalnych nowych klientach. Opisy meta są również bardzo ważne z punktu widzenia SEO. Gdy Google i inne wyszukiwarki zaindeksują Twoją witrynę i znajdą Twój metaopis, wyświetlą go w formie snippetu pod tytułem Twojej witryny na stronie wyników wyszukiwania, co pozwoli na wysokie pozycjonowanie i daje Ci szansę przekonania odwiedzających do kliknięcia na Twój wynik. Jeśli metaopis jest wystarczająco przekonujący, może zwiększyć liczbę kliknięć na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Google twierdzi nawet, że zamieszczenie metaopisu na stronie internetowej może dwukrotnie zwiększyć współczynnik klikalności, a 90% użytkowników nie klika po przejściu na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Meta Keywords tag

Ten znacznik jest używany do wypisania słów i fraz kluczowych, które opisują zawartość strony internetowej. Chociaż ten znacznik był kiedyś krytycznym czynnikiem SEO, Google już dawno przestało używać go jako metryki rankingowej, ale nadal służy on jako użyteczne narzędzie pomagające ludziom znaleźć twoją stronę w wyszukiwarkach. Ten meta tag przestał być krytycznym czynnikiem SEO, ale nadal jest używany jako narzędzie pomagające ludziom znaleźć Twoją witrynę w wyszukiwarkach. Chociaż nie jest już konieczne wypełnianie meta keywords wszystkimi możliwymi słowami kluczowymi, ważne jest, abyś przemyślał ten znacznik. Zastanów się, czego ludzie mogą szukać, aby znaleźć Twoją witrynę i wpisz te słowa kluczowe w meta keywords tag.

Znacznik Meta Robots

Znacznik meta robots pozwala określić, czy chcesz, aby różne części Twojej witryny były indeksowane przez wyszukiwarki. Możesz zaindeksować określone strony, całą witrynę lub nie indeksować jej wcale. Domyślnie, jeśli w kodzie nie ma żadnych znaczników, wyszukiwarki będą indeksować całą witrynę. Jeśli chcesz zapobiec indeksowaniu pewnych części witryny, możesz dodać znaczniki "noindex" lub "noarchive".

Znacznik Meta Language

Jest to język, w którym napisana jest treść Twojej witryny. Znacznik ten jest ważny, ponieważ dzięki niemu wyszukiwarki wiedzą, w jakim języku napisana jest witryna. Chociaż Google może automatycznie określić większość z tych języków, masz również możliwość ręcznego określenia języka swojej witryny. Wystarczy wstawić kod języka po znaczniku "lang" w kodzie HTML. Na przykład, jeśli witryna jest w języku angielskim, należy dodać następujący kod: html lang="en"> Jeśli Twoja witryna jest w języku hiszpańskim, dodałbyś taki kod: html lang="es">.

Znacznik META Refresh

Znacznik meta refresh pozwala określić, jak często strona powinna być odświeżana. Ten znacznik jest często używany w przypadku stron startowych, subskrypcji i systemów automatycznego odnawiania.

Jak efektywnie używać tych znaczników?

Każdy z tych znaczników ma określony cel. Jeśli znaczniki te są używane prawidłowo, mogą pomóc w łatwiejszym znalezieniu witryny w wynikach wyszukiwarek. Sztuką jest upewnienie się, że każdy z tych znaczników zawiera odpowiednią treść. Jeśli nie zadbasz o odpowiednie informacje, dlaczego ktoś inny miałby zainteresować się nimi na tyle, by kliknąć na Twój wynik? Zacznij od podstaw i upewnij się, że w kodzie HTML Twojej witryny znajdują się wszystkie właściwe znaczniki.